Farmakologia kontra domowe zabiegi na zmęczenie.

co na zmęczenieWiększość ludzi zastanawia się nad doskonałymi środkami na zmęczenie tak, aby zniwelować zupełnie czas, który potrzebny jest na sen. Wobec galopującej współczesności, nieuchronne jest korzystanie ze wszelkich używek dostępnych na rynku. Co na zmęczenie? To pytanie z pewnością jest najbardziej popularne wśród wszystkich ludzi, którzy marzą o powiększeniu doby o kilka godzin. Stosując wspomagacze na własną rękę można doprawić swój organizm o przykre dolegliwości, które spowoduję stratę większej ilości czasu podczas pobytu w szpitalu.

Ludzie zastanawiają się w jaki sposób usunąć odczucie zmęczenia ze swoich tkanek. Zwolennicy środków doraźnych z pewnością wybiorą się do apteki i zaaplikują sobie odpowiednie lekarstwo na brak snu. Popularne stają się środki, których skład chemiczny pozostawia wiele do życzenia.
Do tych pierwszych środków farmakologicznych można zaliczyć magnez, wszelkie połączenia witamin, środki odpowiadające za pobudzenie połączeń nerwowych. Należy pamiętać, aby nie przedawkować dziennej dawki, ponieważ wszystko w nadmiarze szkodzi.
Kawę i herbatę można zaliczyć do mało inwazyjnych środków, które powodują chwilowe ożywienie. Kofeina i teina, niebezpieczne związki, którymi są przepełnione mogą sprawić przy przedawkowaniu skutki odwrotne czyli zmęczenie, senność i apatię.
Do naturalnych rozwiązań na zmęczenie, dobry wpływ ma aromaterapia. Wystarczy użyć swoich ulubionych zapachów, a wtedy kojący wpływ olejek będzie miał na organizm danego człowieka. Można wykorzystać go w przeróżny sposób: do kąpieli, jako aromat do pomieszczenia lub jako olejek do masażu. Wszystkie formy będą zajmowały dużo czasu i będą niedostępne dla osób, które chcą natychmiastowego efektu.
Zmęczenie jest stanem fizjologicznym, dlatego najbardziej naturalnym sposobem na wypoczynek będzie po prostu sen. Każde inne rozwiązanie będzie wykraczać poza naturalne sposoby radzenia sobie ze zmęczeniem. W awaryjnych przypadkach należy wybrać jeden kubek ożywiającej kawy, która jest notabene zdrowsza od herbaty.

Zmęczenie – jak uzupełniać niedobory snu?

Zmęczenie jest to stan organizmu, który może być spowodowany przeróżnymi czynnikami. Po pierwsze niedobór snu, który ma znaczny wpływ na funkcjonowanie organizmu. Po drugie nadmierna ilość obowiązków, która znacznie wpływa na przedłużanie doby kosztem snu. Ostatni rodzaj zaniedbań snu spowodowany jest po prostu życiem nocnym, adekwatnie odsypianie powinno odbywać się w czasie dnia, ale nie zawsze jest taka możliwość.
Co na zmęczenie będzie najlepsze?

Pod uwagę warto wziąć zarówno suplementy diety, w które można zaopatrzyć się w każdej aptece, ale także domowe sposoby na zmęczenie, które każda babcia oraz mama zna.
Pierwszym rozwiązaniem, który będzie łatwizną będzie kawa lub herbata. Ze względu na obecność związków pobudzających w składzie obu trunków spożycie ich z pewnością będzie dobrym rozwiązaniem. Oczywiście pobudzenie będzie trwało tylko kilka godzin. Warto zaznaczyć, iż należy uważać na przedawkowanie, ponieważ będzie dawać odwrotny skutek od zamierzonego.
Drugim rozwiązaniem będą odpowiednio wykonywane ćwiczenia oddechowe. Zmęczenie objawia się przeważnie niedostatecznym dotlenieniem tkanek, także kilka głębokich wdechów spowoduje chwilowe pobudzenie organizmu.
Oczywiście nie ma naturalnego i zdrowego sposobu na ciągłe utrzymanie dobrej kondycji organizmu, ponieważ sen jest fizjologiczną potrzebą każdego człowieka.
Alternatywą dla wszystkich naturalnych rozwiązań na zmęczenie będzie zastosowanie środków farmakologicznych. Na współczesnym rynku farmakologicznym można spotkać wiele pozycji, które można wykorzystać jako pobudzenie organizmu. Do takich środków zaliczyć można magnez, który połączony będzie z witaminą B6. Również wszystkie musujące witaminy będą cechowały się dobrym działaniem na organizm człowieka.
Obecnie na rynku pojawiają się coraz to nowe pozycje, które spełniają rolę pobudzeniową organizmu. W tym miejscu należy dodać, iż wszelkie suplementy i rozwiązania nie zastąpią pełnowartościowego snu, który składa się z kilku faz, z których każda jest równie ważna.

Kojąc zmęczenie…

Zmęczony organizm na wiele sposobów oznajmia właścicielowi, czego tak właściwie potrzebuje. Fizjolodzy są zgodnego zdania, że najwłaściwszym sposobem na odpoczynek jest pełnowartościowy sen, podczas którego organizm jest regenerowany na wszelkie sposoby. We współczesnych czasach ważnym jest, aby zawsze być w pełni sił, dlatego większość ludzi kosztem snu zyskuje dodatkowe godziny aktywności. Zaprzepaszczenie snu może okazać się niezwykle negatywnym skutkiem, który jest wymierzony w prawidłowe działanie organizmu.

Zachwianie prawidłowego działania podjednostek, które składają się na cały organizm już po zaprzepaszczeniu jednej nocy mogą powodować negatywne skutki. Do nich możemy zaliczyć:
- znaczne obniżenie koncentracji, która powoduje małe upośledzenie niektórych funkcji rozumowania;
- obniżenie prawidłowego postrzegania rzeczywistości, ponieważ przez brak snu zamykają się niektóre części kory mózgowej;
- częsty brak snu powoduje nieodwracalne zmiany w organizmie człowieka zaczynając od tych zachodzących w mózgu, jak i w innych układach człowieka.

Stosowanie alternatywnych środków, które chwilowo mogą zastąpić sen skupiają się na wielkim wyborze suplementów w aptece, porad babci czy mamy oraz sprawdzone środki, tj. kawa. Co na zmęczenie będzie najlepszym środkiem, takim, który będzie zarazem złotym środkiem? Każdy organizm w inny sposób będzie reagował na dany produkt. Niektórzy nie mogą stosować kawy ze względu na podrażnienie śluzówki żołądka, na innych zaś nie działają standardowe leki dostępne na receptę.
Sposoby naturalne, które skupiają się na chwilowym pobudzeniu organizmu stosuje się z używaniem wszelkich produktów dostępnym na szerszym rynku. Są to następujące połączenia: imbir z jabłkiem, które działają kojąco równie podobnie jak mięta połączona w zgrabny duet z bananem lub opcjonalnie innym owocem.
Przy stosowaniu kawy na pobudzenie należy uważać, gdyż łatwo można przedawkować i odwrócić zamierzony efekt – znacznie się zmęczyć i znużyć, ponieważ przedawkowanie kofeiny ma takie objawy.

Jakie choroby może oznaczać ciągłe zmęczenie?

ciągłe zmęczenieZmęczenie to naturalny stan organizmu. Kiedy się pojawia,
organizm sygnalizuje w ten sposób, że potrzebuje odpoczynku. Zmęczeni możemy czuć się z powodu przepracowania czy też złego sypiania. Wówczas wystarczy zafundować sobie solidny odpoczynek, by problem zniknął, niestety jednak, nie zawsze tak jest. 

Jeśli dokucza nam ciągłe zmęczenie, jesteśmy apatyczni, przygnębieni i brakuje nam nie tylko energii, ale też chęci do życia, może to być sygnał, że w naszym organizmie dzieje się coś niepokojącego. Oczywiście nie musza to być od razu oznaki poważnej choroby, niemniej może tak być. 

Nierzadko zmęczeniem objawia się niedobór w organizmie ważnych substancji, na przykład żelaza, magnezu czy też zbyt niski poziom cukru. Warto wprowadzić modyfikacje do swej diety i sięgnąć po preparat multiwitaminowy (przyczyna ta może być prawdopodobna zwłaszcza w okresie jesieni lub wiosny). Jeśli to nie pomoże, rozsądnie będzie udać się do lekarza i poprosić o skierowanie na podstawowe badania. A z jakimi chorobami może się wiązać przewlekłe zmęczenie?

Jak było już wspomniane, przyczyną poczucia zmęczenia może być nieprawidłowy poziom cukru we krwi, a to może (ale nie musi) oznaczać cukrzycę. Kolejną częstą przyczyną tego rodzaju problemów jest anemia. Może być jednak jeszcze gorzej – ze zmęczeniem może się wiązać wirusowe zapalenie wątroby typu C, kłopoty z tarczycą albo niewydolność nerek. Choroby te mogą mieć bardzo niebezpieczne skutki, dlatego pod żadnym pozorem nie można tego zaniedbywać i jeśli uczucie zmęczenia rzeczywiście jest uporczywe i długo trwa, lepiej udać się do lekarza. 

Problem ze spadkiem energii może również oznaczać niedociśnienie. Zanim udamy się do lekarza, warto przez kilka dni z rzędu samodzielnie badać ciśnienie jeśli dysponujemy odpowiednim aparatem. Doraźnie ciśnienie można podnieść na przykład kawą bądź napojem energetycznym zawierającym kofeinę, ale stosujmy taki sposób tylko w sytuacjach awaryjnych, nie rezygnujemy z wizyty u lekarza i stosowania się do jego wskazówek, którymi będzie m.in. zmiana trybu życia.

Witaminy dla aktywnych

Wiele osób skarży się na problemy z koncentracją, powracające uczucie zmęczenia, trudności z zasypianiem czy problemy zdrowotne które nasilają się z biegiem czasu. 
Bodymax plus, jest preparatem skierowanym do osób aktywnych, u których występują problemy związane z niedoborem składników mineralnych. 
Wyciąg z żeń-szenia eliminuje uczucie zmęczenia, osłabienia, wykazuje również działanie podnoszące i poprawiające funkcjonowanie układu odpornościowego. 
Wysoka dawka magnezu pozwala na prawidłowe funkcjonowanie układu mięśniowego, wpływa także na prawidłowe działanie całego ciała, eliminuje uczucie znużenia, kompleksowa dawka witamin z grupy B, A, C pozwala na prawidłowe funkcjonowanie układu kostnego, zapobiega osteoporozie, wpływa na prawidłowe funkcjonowanie wzroku słuchu. Żelazo, cynk, chrom, kwas foliowy, selen są to składniki wpływające na prawidłowe działanie układów krążeniowo-żylnych. Eliminują ryzyko pojawiania się zawałów, zatorów, chorób układu krążenia. 
Warto pamiętać, że odpowiednia dieta, aktywność fizyczna, wpływają na utrzymanie zdrowego ciała, pięknego wyglądu i doskonałego samopoczucia. Składniki mineralne i witaminy przyjmowane w sposób regularny poprawiają kondycje całego ciała, eliminują ryzyko występowania chorób, zapobiegają szybszemu starzeniu się skóry. 
Suplementacja diety jest bardzo ważnym działaniem, jednak wybór preparatów nie powinien być przypadkowy, gdyż tylko produkty zawierające naturalne składniki mineralne są właściwie przyswajane przez organizm, nie powodują ryzyka występowania chorób, oraz nawet przy długotrwałym stosowaniu nie są szkodliwe.
Profilaktyka odgrywa także bardzo ważną rolę, eliminowanie problemów zdrowotnych.
Rynek, daje nam możliwość wyboru produktów, sięganie po sprawdzone marki jest gwarancją najwyższej jakości produktów, bezpieczeństwa, oraz dostosowanie się do potrzeb klientów .
Dbałość o zdrowie jest czynnikiem bardzo cenionym i propagowanym w społeczeństwie, połączenie odpowiedniej suplementacji, aktywności i profilaktyki przekładają się na życie pełna piersią.

Kiedy warto się suplementować witaminami

Witaminy w tabletkachSuplementy diety stają się coraz bardziej popularne wśród wszystkich grup społecznych. Jest to bardzo dobra wiadomość, ponieważ wzrasta świadomość zdrowotna u ludzi i świadczy to o tym, iż coraz większa liczba osób rzeczywiście martwi się o swoje zdrowie. Każdy lekarz powie jednak, że dużo lepsze są witaminy oraz inne mikroelementy przyjmowane w postaci naturalnej, jednak nie zawsze jest możliwość ich przyjmowania. Ponadto bardzo często są sytuacje takie, w których po prostu trzeba się wspomagać dodatkowymi suplementami.

Witaminy w tabletkach mają szerokie grono odbiorców, dla których są przeznaczone. Tak naprawdę mogą je przyjmować wszystkie osoby, wobec których nie ma żadnych przeciwwskazań zdrowotnych, a te zdarzają się bardzo rzadko. Są jednak takie grupy społeczne, które powinny bardziej zwrócić uwagę na dostępne na rynku suplementy witaminowe.

Ludzie, którzy odżywiają się niekoniecznie zdrowo i preferują fast foody oraz inne „śmieciowe” jedzenie narażeni są na awitaminozy. Brak warzyw i owoców, za to obecność dużej ilości kawy oraz alkoholu w diecie są sygnałem, że należy zacząć myśleć nad sztucznym uzupełnianiem witamin zanim będzie za późno.

W okresach wiosennych oraz jesiennych panuje bardzo nieprzyjemna aura, która sprzyja przeziębieniom oraz innym chorobom związanym z niską odpornością organizmu. Mogą ją wzmocnić różnego rodzaju witaminy, które pomogą nie tylko chronić organizm przez działalnością drobnoustrojów, ale także wspomogą walkę z obecnymi przypadłościami.

Największą grupą, która może myśleć nad uzupełnianiem diety za pomocą tabletek są osoby starsze. Nierzadko mają duże ograniczenia w rodzaju pożywienia, które mogą jeść. Wiele bardzo pożytecznych warzyw i owoców okazuje się na swój sposób szkodliwa i najzwyczajniej w świecie lekarz wprowadza na nie embargo. Wówczas przyjmowanie sztucznych suplementów to jedyna szansa na zbilansowanie diety.

Każdy człowiek powinien zrobić sobie szybki rachunek sumienia i zadecydować, czy należy do którejś z powyższych grup. Jeśli tak – suplementacja witaminami jest zdecydowanie dla niego.

Przyczyny ciągłego zmęczenia

ciagłe uczucie zmęczeniaCoraz więcej osób skarży się na brak energii i nieustanne zmęczenie, które nie mija nawet pomimo odpoczynku. Jakie są przyczyny tych dolegliwości i jak najlepiej im zapobiegać? Brak energii może być wynikiem stresującego trybu życia. Silny stres, który długo się utrzymuje, ma bardzo negatywny wpływ na działanie całego organizmu, także układu nerwowego, powodując przemęczenie. Ciągłe uczucie zmęczenia może być również wynikiem niedoboru minerałów i witamin, na przykład witaminy B3 lub magnezu. Mają one bardzo duży wpływ na działanie układu nerwowego, a ich właściwy poziom pomaga organizmowi radzić sobie ze stresem. Ich brak prowadzi na przykład do spadku poziomu energii i problemów z koncentracją.

W diecie wielu osób, nawet tych, które przykładają dużą wagę do zdrowego odżywiania, często brakuje różnych ważnych mikroelementów, dlatego przynajmniej od czasu do czasu trzeba sięgnąć po odpowiednie suplementy. Warto pamiętać, że tego typu preparaty nie dają natychmiastowych efektów, a na skutki ich działania należy poczekać przynajmniej dwa-trzy tygodnie. Oczywiście warto również popracować nad dietą – w miarę możliwości wykluczyć z niej ciężkostrawne potrawy i zastąpić je lekkimi daniami, które zawierają dużo warzyw i owoców. Uzupełnieniem tych zmian powinna być także aktywność fizyczna, najlepiej na świeżym powietrzu. Warto wybrać taki rodzaj aktywności, który sprawia przyjemność. Ruch dodaje energii, ale powoduje również produkcję endorfin, które odpowiadają za poprawę nastroju i chronią przed depresją.

Jeśli pomimo pozytywnych zmian wprowadzonych w trybie życia, zmęczenie nadal się utrzymuje, warto udać się do lekarza. Niestety ciągły brak energii może być symptomem różnych groźnych chorób, dlatego należy zawsze poważnie traktować złe samopoczucie, które utrzymuje się dłużej niż kilka dni. Dzięki przeprowadzeniu odpowiednich badań można wykluczyć groźne dolegliwości i znaleźć przyczynę osłabienia, co pozwoli na skuteczniejszą walkę z ciągłym zmęczeniem i brakiem energii.

Magnez. W organizmie jest niezbędny.


Magnez to pierwiastek, którego obecność w organizmie jest wręcz konieczna. Warto mieć tego świadomość i nie bagatelizować niedoborów magnezu. Prowadzą one bowiem do powstawania niepokojących i nieco mylących objawów chorobowych.

witamina magnezNiedobory magnezu.
Objawy.
Spośród wielu objawów niedoboru magnezu, najbardziej popularne są takie objawy jak.
- uczucie zdenerwowania
- bezsenność lub trudności ze snem
- niespodziewanie łapiące nas skurcze
- drganie powieki

Niedobór magnezu może również w dłuższym okresie czasu prowadzić do innych problemów zdrowotnych, dlatego warto tego unikać. Niestety nie zawsze to jest łatwe. Magnez to pierwiastek, który łatwo dostarczyć organizmowi, jednak stężenie magnezu w organizmie może się zmniejszać. Do najczęstszych przyczyn takiego stanu rzeczy należą takie przyczyny jak
- stres
- zbyt wysokie tempo życia
- nieodpowiednie odżywanie się
- picie zbyt dużej ilości kawy.

Na wydalanie magnezu z organizmu mogą mieć wpływ choroby istniejące, lub zażywanie niektórych leków.

Suplementacja.
Magnez bardzo łatwo wypłukuje się z organizmu, a musi w nim być, dlatego warto dostarczać go organizmowi regularnie. Oczywiście nie zawsze to łatwe, dlatego nie bez znaczenia jest również odpowiednia suplementacja. Witamina magnez to środek, którymi należy się zainteresować i zażywać regularnie. Dostarczanie organizmowi odpowiednich dawek magnezu, to działanie we własnym interesie. Organizm, który nie wykazuje niedoborów magnezu, to organizm, w którym lepiej pracuje serce, układ naczyniowy i mózg. Magnez bowiem poprawia koncentracje, ułatwia myślenie. Nie bez znaczenia jest również to, iż może przyczyniać się do obniżenia zbyt wysokiego ciśnienia tętniczego.

Podsumowując.
Rola magnezu w organizmie jest bardzo duża. Warto mieć tego świadomość i nie dopuszczać do niedoborów tego pierwiastka. Spożywanie produktów bogatych w magnez, a jednocześnie suplementacja preparatami, które go zawierają, to recepta na to, by w naszym organizmie poziom magnezu zawsze był taki jak należy.

Zdrowe odżywianie się jest istotne.

witamina magnezZdrowe odżywianie się, to coś, do czego jesteśmy przekonywani od początku naszego życia. Pojęcie zdrowego odżywania się jest jednak bardzo szerokie. Wiele osób zastanawia się, co tak naprawdę oznacza. Wiele jest odpowiedzi.

Zdrowe odżywianie się, to dostarczanie organizmowi pokarmu, który jest bogaty w sole mineralne, witaminy, minerały, odpowiednią ilość kalorii, tłuszczy i innych składników. Odpowiednia ilość, zależna jest jednak od wielu czynników, nie jest wartością stałą. Inne pożywienie będzie idealne dla osoby ciężko pracującej fizycznie, inne dla dziecka, czy kobiety.
Pewne cechy pożywienia są jednak wspólne – powinno zapewniać organizmowi odpowiednią dawkę witamin i minerałów. Witamina magnez, żelazo, sód i wiele innych składników powinno się w naszym pożywieniu znaleźć. Oczywiście nie jest to łatwe do osiągnięcia, w wielu przypadkach wręcz niemożliwe. Jemy szybko, nie przywiązujemy wagi do odpowiedniego komponowania posiłków. Nie można się temu dziwić. W zalewie codziennych obowiązków, jest to wyjątkowo trudne. Z tego między innymi powodu, oprócz starań o jak najlepsze posiłki, niezwykle istotną rzeczą jest suplementacja.

Suplementacja, to nic innego jak dostarczanie organizmowi dodatkowych witamin i minerałów, ale już nie z jedzeniem. Na rynku można znaleźć szereg preparatów witaminowych, które zapewniają organizmowi optymalne dawki witamin i minerałów. Wybranie odpowiednich suplementów diety to krok, dzięki któremu dostarczymy organizmowi witaminy i minerały nawet, jeśli w naszym pożywieniu będzie ich zbyt mało. Warto zainteresować się suplementacją jednak, nie tylko z uwagi na witaminy i minerały, których w pożywieniu brakuje, ale również z uwagi na to, że organizm niektórych witamin i minerałów może potrzebować więcej. Doskonałym przykładem jest magnez. Wypłukiwany z organizmu, a jednocześnie niezbędny do prawidłowego jego rozwoju. Podsumowując. Suplementacja to pojęcie, które wiele osób zna tylko teoretycznie. Nie warto tak robić. Suplementacja to dostarczanie organizmowi tego, co tak naprawdę potrzebuje. Warto się nią zainteresować i zażywać suplementy diety. Wbrew pozorom, są bardzo potrzebne.

Trening umysłu

co na koncentracjeKoncentracja, to istotny element naszego życia. Bez niej, bez wyćwiczonej pamięci nie bylibyśmy w stanie zrobić wielu czynności, które wydają się nam zwykłymi, prostymi sprawami, nie wymagającymi szczególnych umiejętności, czy wiedzy. A jednak nic bardziej mylnego. To naszemu umysłowi zawdzięczamy wszystko, to dzięki sprawnemu działaniu mózgu jesteśmy w stanie zapewnić sobie prawidłowe funkcjonowanie. Dlatego o swoją pamięć i koncentrację musimy należycie zadbać. Jak? To proste.

Pamięć trzeba ćwiczyć. Ale jak? co na koncentracje? padnie pewnie pytanie.
Już odpowiadamy: odpowiednie ćwiczenia plus środki wzmacniające możliwości umysłu. Z uwagi na materię zagadnienia, polecamy zarówno jedną, jak i drugą metodę. Połączenie ich obu przynosi najlepsze efekty. Sprawdzoną metodą wzmacniającą naszą pamięć i koncentrację, są wszelkiego rodzaju krzyżówki, sudoku i szarady. Dzięki rozwiązywaniu tego typu zadań, nasza pamięć wzmacnia się, a koncentracja wzrasta. Ciągłe wytężanie naszego umysłu powoduje w tym przypadku pozytywny efekt w postaci wzrostu koncentracji i poprawy zapamiętywania. Podobne działanie uzyskujemy dzięki nauce języków obcych, zwłaszcza nowego słownictwa, także dzięki zapamiętywaniu wierszy i recytowaniu ich. Udowodnione jest licznymi badaniami, że osoby posługujące się kilkoma językami obcymi, zachowują lepszą pamięć i sprawność umysłu w sędziwym wieku, w porównaniu do ich rówieśników, a nawet do osób młodszych.

Co na koncentracje, w przypadku gdy nie odpowiadają nam powyższe metody? Jednym z najbardziej popularnych, a przy okazji skutecznych sposobów jest nauka szybkiego czytania na różnego rodzaju kursach. Nauka szybkiego czytania pozytywnie wpływa na rozwój pamięci, a przy okazji poprawia zdolności uczącego się. Podczas takich kursów dowiesz się m.in., że podczas nauki co pewien czas powinieneś zrobić sobie krótką przerwę, w trakcie której dotlenić musisz mózg. W jaki sposób? Najlepiej wietrząc pokój oraz wykonując kilka ćwiczeń gimnastycznych. Koniecznie zapewnij też swojemu organizmowi odpowiednią ilość witamin, zwłaszcza A, C, E, B12, kwas foliowy, glukozę oraz składniki mineralne. Szybko przekonasz się, jak bardzo poprawia się Twoja koncentracja i pamięć.